کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

۱۷ ساله‌های زورگیر زمین گیر شدند

  • کد خبر: ۹۱۷۰۹
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
۱۷ ساله‌های زورگیر زمین گیر شدند
پلیس مشهد اعضای باند گوشی‌قاپ را متلاشی کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ پسرک با پدرش به کلانتری آمده بود تا از افرادی شکایت کند که در یک کوچه خلوت از او زورگیری کرده بودند. زورگیران تمام دارایی پسر نوجوان را که یک گوشی هوشمند تلفن همراه بود، با تهدید قمه از او گرفته بودند. ترس ناشی از رویارویی با زورگیران هنوز با پسرک بود و نمی‌توانست چگونگی وقوع حادثه را تشریح کند.

این موضوع در حالی به پلیس اعلام می‌شد که تعدادی دیگر از شهروندان نیز شکایت‌های مشابهی را اعلام کرده بودند که بیشتر آن‌ها در بولوار ابوطالب و خیابان‌های اطراف آن رخ داده بود و همین موضوع نشان از سریالی بودن این سرقت‌ها داشت تا جایی که با دستور سرهنگ حسین دهقانپور، رئیس پلیس مشهد، مأموران کلانتری شفا مأموریت یافتند تا از راز این سرقت‌ها که بیشتر مال باختگان پسر‌های نوجوان بودند پرده بردارند.

افسران تجسس کلانتری شفا با کنار هم چیدن قطعات مختلف این پازل شرارت که سرنخ‌های آن را مال باختگان به پلیس اعلام کرده بودند، متوجه شدند که این زورگیری و گوشی قاپی‌ها بیشتر در ساعات ابتدایی شب که تاریکی بر شهر سایه می‌اندازد رخ می‌دهد.
موضوع دیگری که مهم‌ترین سرنخ مأموران شد، وجود یک موتورسیکلت آبی رنگ و سه سرنشین آن بود که با پوشاندن صورت‌های خود با ماسک‌های بهداشتی مرتکب سرقت‌ها می‌شدند.

احتمال نوجوان بودن سارقان

تیم تجسس کلانتری براساس تجربه خود و از آنجا که سارقان سه نفره با یک موتورسیکلت مرتکب سرقت می‌شدند، احتمال دادند که آن‌ها نوجوان باشند و بدون سابقه قبلی دست به این اعمال خشونت آمیز می‌زنند.
همین موضوع به همراه دیگر سرنخ‌هایی که مناطق وقوع سرقت را نشان می‌داد، موجب شد تا گشت کلانتری بررسی‌های ویژه و جامعی را در دستور کار قرار دهند؛ که نتیجه آن چهره زنی اولیه متهمان بود.

در جست و جوی متهمان

مأموران با توجه به یافته‌های اخیرشان، تحقیقات میدانی خود به منظور شناسایی سارقان را تشدید و به صورت هدفمند اقدامات خود را برای یافتن این مجرمان آغاز کردند.
در این میان گروهی از افسران گشتی کلانتری شفا به سه سرنشین یک موتورسیکلت آبی رنگ در زیر پل ابوطالب مشکوک شدند و بدون جلب توجه این افراد را تحت نظر گرفتند.
عملیات تعقیب نامحسوس ادامه داشت که آن‌ها با پیچیدن درون یک کوچه خلوت ناگهان جلوی پسری نوجوان را گرفتند، برق تیغه چاقو چشم پسرک را تار کرده بود که ناگهان متهمان متوجه حضور گشت پلیس شدند.

تعیقب و گریز در کوچه‌های شهر

متهمان با دیدن خودرو گشتی پلیس که به آن‌ها دستور ایست می‌داد، با سرعت از محل متواری شدند و مأموران تعقیب و گریز را آغاز کردند.
دستور‌های پی در پی مأموران به منظور بازداشتن متهمان از فرار هم مؤثر نبود و آن‌ها همچنان به فرار خود ادامه می‌دادند. اما راننده موتورسیکلت با توجه به سرعت زیاد و نشستن دو نفر دیگر پشت سرش در یک خیابان فرعی تعادل موتورسیکلت را از دست داد و این وسیله نقلیه واژگون شد.
پیش از هرگونه عکس العملی مأموران توانستند راه فرار مجدد را بر متهمان ببندند و این افراد درحالی که دستبند دست هایشان را به هم قفل کرده بود، راهی کلانتری شدند.

گوشه‌ای از جرائم ۱۷ ساله‌های خطرناک

بررسی‌های اولیه نشان داد که ظن افسران تجسس کلانتری درست بوده و هر سه متهم که با یکدیگر رفیق هستند، ۱۷ سال بیشتر ندارند و برای همین موقع زورگیری به سراغ افراد کم سن و سال می‌رفته اند.
با آغاز بازجویی‌ها آن‌ها با توجه به اینکه در صحنه جرم دستگیر شده بودند، نتوانستند موضوع را انکار کنند و به چند فقره سرقت اعتراف کردند. این درحالی است که تاکنون ۱۳ شاکی به کلانتری مراجعه کرده و از این افراد شکایت کرده اند.

کشف ۳۰ فقره سرقت

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات تکمیلی در این پرونده که از سوی افسران تجسس کلانتری انجام شده نشان می‌دهد که متهمان در ۳۰ فقره سرقت نقش داشته اند که با هماهنگی‌های انجام شده تحقیقات از متهمان ادامه دارد.
سرهنگ حسین دهقانپور با اشاره به سن پایین متهمان که هیچ سابقه کیفری تاکنون نداشته اند، یک بار دیگر بر توجه خانواده‌ها به فرزندانشان تأکید کرد و گفت: بررسی پرونده‌های نوجوانان بزهکار نشان می‌دهد که بیشتر این افراد در خانواده‌هایی حضور دارند که مشکلات اجتماعی این زندگی‌ها را از هم پاشیده است و پدر و مادر‌ها کوچک‌ترین نظارتی بر رفتار فرزندانشان ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->